Reklamacja do banku

Reklamacja do banku na kredyt CHF – o co chodzi?

Pozwanie banku zaczyna się od złożenia oficjalnej reklamacji. Reklamacja to pismo zaadresowane do banku, w którym kredytobiorca wskazuje, wadliwość umowy, którą zawarł w związku z czym domaga się jej zmiany lub anulowania. Reklamacja może zakończyć się polubownym zakończeniem sporu, aczkolwiek banki nie są skłonne do tego typu działań.

Po złożeniu reklamacji bank ma 30 dni na udzielenie na nią odpowiedzi — w szczególnych przypadkach termin ten może zostać wydłużony do 60 dni, ale bank musi posiadać silne uzasadnienie takiego działania. Jeżeli bank nie uzna reklamacji, kolejnym krokiem jest pozwanie banku i dowiedzenie swojej racji na drodze Sądowej.

W reklamacji podobnie jak w innych oficjalnych pismach musimy zawrzeć swoje dane, adres korespondencyjny, numer oraz datę zawarcia umowy, oraz swoje żądania wraz z ich uzasadnieniem. By prawidłowo przygotować reklamację warto skonsultować się z adwokatem od spraw frankowych, ponieważ w zależności od zapisów umowy oraz tego czy kredyt był indeksowany, czy denominowany do franka, treść reklamacji będzie się różnić.

Czytaj także: Odpisy banków na kredyty frankowe znowu rosną

Reklamacja i pozwania banku - kancelaria

Jeżeli interesuję Cię unieważnienie umowy, nie czekaj dłużej. Zadzwoń lub skorzystaj z formularza kontaktowego na dole strony i odkryj co dla Ciebie może zrobić kancelaria prawna Rajkowska.

Zamów Analizę Umowy Kredytu CHF

Dane Kontaktowe

SKONTAKTUJ SIĘ Z ADWOKATEM